Pandémia zatvorila kamenné obchody a tak sa Slováci presunuli do online sféry. Minuli sme 1,75 miliardy eur.
Pandémia koronavírusu spôsobila zmenu správania sa slovenských zákazníkov v online obchodoch. Slováci pri nákupoch na internete minuli v minulom roku 1,75 miliardy eur, čo predstavuje oproti roku 2019 nárast až o 29 %. Najväčší podiel na obrate e-commerce mala elektronika, tvorila až vyše tretinu všetkých nákupov. Ďalšími ťahúňmi boli produkty pre dom a záhradu s pätinovým podielom a oblečenie a móda, ako aj športové vybavenie. Informovala o tom v stredu e-commerce platforma Heureka.
Uplynulý rok prial aj slabším kategóriám. O 93 % vzrástol záujem o jedlo a nápoje, darilo sa aj erotickým pomôckam, ktoré podrástli o takmer polovicu. „Efekt tzv. hokejky, teda strmý nárast v porovnaní s predchádzajúcim obdobím aj minulým rokom, sme zaznamenali v marci a apríli. Obdobná situácia potom nastala s príchodom jesene a počas predvianočných nákupov, kedy sa spustila druhá vlna lockdownu a čísla opäť vyskočili o desiatky percent,“ povedal riaditeľ nákupného radcu Heureka Tomáš Braverman.
Zavreté kamenné obchody, boli hlavným dôvodom radikálneho rastu zisku internetových obchodov za rok 2020. Vznikali nové e-shopy ako nový predajný kanál či doplnok ku kamennému obchodu. Celkovo ich na konci roku 2020 evidovali na Slovensku už 14 300 viac ako v roku 2019, čo je až o 14 %.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies