TRENČÍN - Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) v spolupráci s Úradom vlády SR podpísal memorandum zamerané na minimalizáciu a elimináciu nástrojov hybridného pôsobenia medzi stredoškolákmi. Iniciatíva sa sústreďuje na prevenciu, mediálnu výchovu a podporu kritického myslenia, pričom cieľom je ochrana mladých ľudí pred dezinformáciami a online hrozbami prostredníctvom vzdelávacích workshopov a diskusií.
Minimalizácia a eliminácia nástrojov hybridného pôsobenia na stredoškolákov je hlavným cieľom nedávno podpísaného memoranda medzi Trenčianskym samosprávnym krajom (TSK) a Úradom vlády Slovenskej republiky.
Toto memorandum sa zameriava na prevenciu a podporu kritického myslenia, mediálnu výchovu, ochranu ľudských práv a prácu s informáciami, pričom si kladie za cieľ boj proti dezinformáciám, konšpiráciám a ďalším online hrozbám, ktorým čelí mladá generácia.
Ako uviedla Barbora Jánošková, vedúca kancelárie predsedu TSK, spolupráca medzi TSK a Úradom vlády SR sa bude realizovať prostredníctvom organizovania vzdelávacích workshopov, seminárov, diskusných panelov a prednášok.
Tieto aktivity sú navrhnuté tak, aby zvýšili povedomie o problematike hybridného pôsobenia v rámci územných samospráv a posilnili schopnosti študentov kriticky hodnotiť informácie, s ktorými sa stretávajú.
Memorandum zahŕňa aj výmenu skúseností a príkladov dobrej praxe medzi krajom a Úradom vlády, čo prispeje k efektívnejšiemu a cielenejšiemu prístupu k vzdelávaniu a prevencii v oblasti dezinformácií.
Táto iniciatíva je súčasťou širšieho úsilia o zlepšenie vzdelávania a ochranu mladých ľudí pred negatívnymi vplyvmi moderných technológií a manipuláciou informáciami.
V súčasnej dobe, keď sú stredoškoláci vystavení množstvu informácií z rôznych zdrojov, je dôležité, aby sa naučili rozlišovať medzi dôveryhodnými a nedôveryhodnými informáciami.
Memorandum medzi TSK a Úradom vlády SR sa snaží zabezpečiť, aby mladí ľudia boli pripravení čeliť výzvam, ktoré im doba digitálnej komunikácie prináša.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies