V Bratislave sa zníži hlučnosť z mostu. Osadí sa tichší mostný záver

NETKY.SK • 4 Júl 2024, 14:21 • 2 min
V Bratislave sa zníži hlučnosť z mostu. Osadí sa tichší mostný záver

BRATISLAVA - Národná diaľničná spoločnosť spustí začiatkom letných prázdnin stavebnú akciu na estakáde Prístavného mosta a vymení mostný záver za novú verziu, ktorá minimalizuje hluk pri prejazde vozidiel.

slovakia

left justify in out

Pre uskutočnenie prác bolo strategicky zvolené letné obdobie, v ktorom sú nižšie dopravné intenzity a práce sú rozdelené do etáp. Pracovať sa bude aj počas nočných hodín či víkendov, no napriek tomu bude potrebné počítať s istými dopravnými obmedzeniami.

"Mostný záver, ktorý je na ľavobrežnej estakáde osadený zhruba štyri desaťročia, v terajšej dobe už nespĺňa jeho technické požiadavky na pohybové vlastnosti mosta a hlučnosť," vraví Rastislav Droppa, podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.

Jedným dychom dopĺňa, že ak by nenastala výmena pôvodného záveru typu 3W a porušil by sa, v mieste poruchy by bolo potrebné dlhodobo znížiť rýchlosť, prekryť mostný záver, prejazd by bol nepohodlný, zdržujúci a neskoršia výmena by si vypýtala vyššiu investíciu.

Mostné závery sú najdôležitejšou súčasťou mostov a estakád. Nachádzajú sa na začiatku a na konci mosta a umožňujú pozdĺžny pohyb nosnej konštrukcie mosta. Najväčšou záťažou pre mostné závery sú prejazdy ťažkých kamiónov. Bratislavské mosty denne využije takmer 100-tisíc vozidiel. 

Výmena mostného záveru sa zrealizuje v km 5,220 diaľnice D1 v ľavom jazdnom páse. Konkrétne medzi mostom nad Bajkalskou ulicou a ľavobrežnou estakádou Prístavného mosta. Pre lepšiu orientáciu, mostný záver sa nachádza v mieste, kde diaľnica mimoúrovňovo križuje Prístavnú ulicu a v blízkosti lokality Nivy.

Hlavnými prácami bude prvotné odfrézovanie pôvodného asfaltu, vybúranie mostného záveru, osadenie nového oceľového lôžka, natavenie novej hydroizolácie mostovky, osadenie nových modulov gumokovových mostných záverov a nakoniec sa vyasfaltuje okolitá vozovka. 

Práce budú realizované v období od 8. júla s predpokladom trvania maximálne 48 dní.

V 1. etape sa vymení mostný záver v ľavom a čiastočne v pravom jazdnom pruhu ľavého pásu, v 2. etape sa bude pracovať v odstavnom a čiastočne v pravom jazdnom pruhu ľavého jazdného pásu.

Doprava bude vedená v dvoch jazdných pruhoch okolo pracoviska a počas obidvoch etáp bude pozdĺž staveniska v ľavom jazdnom páse (smer Petržalka) znížená rýchlosť na max 60km/h, v pravom jazdnom páse (smer Trnava) bude doprava bez rýchlostných obmedzení.


Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť, Foto: Národná diaľničná spoločnosť

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Viktória Gromová

Študentka Dubnického inštitútu, odbor učiteľstvo praktickej prípravy v ekonomických predmetoch. pre redakciu Netky píšem domácu politiku a domáce dianie. O politiku sa zaujimam od 17 rokov a aktívne sa jej venujem od 19. Rada čítam ekonomické knihy. Zaujimam sa aj o celosvetové dianie.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies