V minulom roku sa slovenské značky v rebríčku zákazníckej skúsenosti podľa hodnotenia KPMG Customer Experience Excellence (CEE) vylepšili až o 2,2 %. V rebríčku, ktorý hodnotí 142 značiek naprieč rôznymi sektormi, sa výrazne zlepšila zákaznícka skúsenosť, pričom 76 % slovenských značiek si polepšilo svoje skóre.
Kľúčovým víťazom zostáva kníhkupectvo Martinus, ktoré už po siedmykrát obhájilo svoju vedúcu pozíciu.
Albi a Sinsay medzi nováčikmi
Sektorom, ktorý sa najviac zlepšil, je logistika, kde významnú rolu zohráva aj implementácia umelej inteligencie.
Nováčik Albi sa dokonca dostal do prvej päťdesiatky rebríčka a obsadil 26.
miesto, zatiaľ čo značka Sinsay sa umiestnila na 43. pozícii. Tento trend ukazuje,
že aj nové značky dokážu reagovať na výzvy trhu a získať si dôveru zákazníkov.
Zlepšovanie v náročných podmienkach
Aj napriek zvyšujúcim sa životným nákladom a inflácii, ktoré ovplyvnili nákupné správanie Slovákov, sa zákaznícka skúsenosť v krajine zlepšila. V prieskume sa 87 % Slovákov vyjadrilo, že zvyšujúce sa náklady ovplyvnili ich nákupné rozhodnutia. To, že slovenské značky dokázali napriek týmto výzvam zvýšiť úroveň svojej zákazníckej skúsenosti, svedčí o ich flexibilite a schopnosti prispôsobiť sa zmenám trhu.
Výzvy, ktorým čelí každá značka
S rastúcim využívaním umelej inteligencie a digitalizácie musia značky čeliť výzvam ako efektívna personalizácia,
automatizácia procesov, a zvyšujúci sa nedostatok zamestnancov. Okrem toho sa
čoraz častejšie spomína pokles empatie v zákazníckych interakciách, čo sa stáva
kritikou v digitálnom veku, kde je medzi zákazníkmi a značkami čoraz menej
medziľudskej interakcie. To môže ovplyvniť dôveru a spokojnosť zákazníkov,
ktorí stále očakávajú osobný prístup.
Personalizácia ako kľúčový faktor úspechu
Vzhľadom na rôzne životné fázy zákazníkov je pre značky dôležité vyvážiť inováciu s tradičnými formami interakcie. Zákazníci
z mladších generácií, zvyknutí na online komunikáciu, vyžadujú flexibilitu a
rýchlosť, zatiaľ čo starší zákazníci preferujú jednoduchosť a tradičné
komunikačné kanály.
Značky, ktoré dokážu udržať ľudský prístup v digitálnom svete, personalizovať služby podľa potrieb svojich zákazníkov a zároveň implementovať inovatívne technológie, budú mať na trhu silnú pozíciu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies