Ako sa darilo slovenským značkám v REBRÍČKU zákazníckej skúsenosti? Kto sa stal LÍDROM?

NETKY.SK • 12 Február 2025, 18:49 • 2 min
Ako sa darilo slovenským značkám v REBRÍČKU zákazníckej skúsenosti? Kto sa stal LÍDROM?

V minulom roku sa slovenské značky v rebríčku zákazníckej skúsenosti podľa hodnotenia KPMG Customer Experience Excellence (CEE) vylepšili až o 2,2 %. V rebríčku, ktorý hodnotí 142 značiek naprieč rôznymi sektormi, sa výrazne zlepšila zákaznícka skúsenosť, pričom 76 % slovenských značiek si polepšilo svoje skóre.

slovakia

left justify in out

Kľúčovým víťazom zostáva kníhkupectvo Martinus, ktoré už po siedmykrát obhájilo svoju vedúcu pozíciu.

Albi a Sinsay medzi nováčikmi

Sektorom, ktorý sa najviac zlepšil, je logistika, kde významnú rolu zohráva aj implementácia umelej inteligencie. Nováčik Albi sa dokonca dostal do prvej päťdesiatky rebríčka a obsadil 26. miesto, zatiaľ čo značka Sinsay sa umiestnila na 43. pozícii. Tento trend ukazuje, že aj nové značky dokážu reagovať na výzvy trhu a získať si dôveru zákazníkov.

Zlepšovanie v náročných podmienkach

Aj napriek zvyšujúcim sa životným nákladom a inflácii, ktoré ovplyvnili nákupné správanie Slovákov, sa zákaznícka skúsenosť v krajine zlepšila. V prieskume sa 87 % Slovákov vyjadrilo, že zvyšujúce sa náklady ovplyvnili ich nákupné rozhodnutia. To, že slovenské značky dokázali napriek týmto výzvam zvýšiť úroveň svojej zákazníckej skúsenosti, svedčí o ich flexibilite a schopnosti prispôsobiť sa zmenám trhu.

obrazok
Zdroj: KPMG Slovakia
obrazok
Zdroj: KPMG Slovakia

Výzvy, ktorým čelí každá značka

S rastúcim využívaním umelej inteligencie a digitalizácie musia značky čeliť výzvam ako efektívna personalizácia, automatizácia procesov, a zvyšujúci sa nedostatok zamestnancov. Okrem toho sa čoraz častejšie spomína pokles empatie v zákazníckych interakciách, čo sa stáva kritikou v digitálnom veku, kde je medzi zákazníkmi a značkami čoraz menej medziľudskej interakcie. To môže ovplyvniť dôveru a spokojnosť zákazníkov, ktorí stále očakávajú osobný prístup.

Personalizácia ako kľúčový faktor úspechu

Vzhľadom na rôzne životné fázy zákazníkov je pre značky dôležité vyvážiť inováciu s tradičnými formami interakcie. Zákazníci z mladších generácií, zvyknutí na online komunikáciu, vyžadujú flexibilitu a rýchlosť, zatiaľ čo starší zákazníci preferujú jednoduchosť a tradičné komunikačné kanály.

Značky, ktoré dokážu udržať ľudský prístup v digitálnom svete, personalizovať služby podľa potrieb svojich zákazníkov a zároveň implementovať inovatívne technológie, budú mať na trhu silnú pozíciu.


Zdroj textu: KPMG in Slovakia, Foto: KPMG in Slovakia

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Alena Šimková

Som absolventkou politológie na Univerzite Komenského v Bratislave, kde som získala hlboký prehľad o politických a spoločenských otázkach. Pre redakciu Netky píšem články zamerané na medzinárodné udalosti a zahraničnú politiku. Vo voľnom čase sa venujem cestovaniu, čítaniu a turistike.

Netky
Jar príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2025 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies