BRATISLAVA - Urbanistická štúdia Centrálnej rozvojovej osi Petržalka počíta so zachovaním zelene prostredníctvom formovania parku pozdĺž budúcej električkovej trati.
Centrálna rozvojová os Petržalky je definovaná koridorom budúcej električky ako súčasti nosného dopravného systému (v minulosti koridor pre metro), ale aj Chorvátskym ramenom. Odznelo to na verejnom prerokovaní štúdie v Dome kultúry Zrkadlový háj v bratislavskej Petržalke s tým, že ani jeden návrh riešenia územia, variant A ani B, nepočíta zároveň so štvorprúdovou cestou, ako to bolo pôvodne plánované. Ako ďalej na prerokovaní pripomenul primátor Bratislavy Matúš Vallo, štúdia bude regulovať len sedem percent novej výstavby. Mesto deklaruje vyšší index zelene a menej výstavby.
Štúdia zároveň počíta aj s cyklotrasou, pešími prepojeniami či funkčným využitím v súlade s prírodným prostredím, a to najmä rekreáciou, športom, službami či kultúrou. Plánuje sa tiež výstavba trinástich nových lávok cez Chorvátske rameno či bikesharing. Podľa bratislavského magistrátu je rozdiel medzi oboma variantmi len v charaktere výstavby a v riešení niektorých detailov.
Bratislavská Petržalka už vyzvala obyvateľov, aby sa vyjadrili k urbanistickej štúdii Centrálna rozvojová os Petržalky, ktorú na pripomienkovanie predložilo hlavné mesto. "Zaznamenali sme množstvo otázok, podnetov aj nespokojnosti s urbanistickou štúdiou hlavného mesta, aby bola pri budúcej električkovej trati výstavba obytných domov či dokonca nových povrchových parkovísk. Našou prioritou je, aby bolo v tomto území čo najviac zelene, peších promenád, cyklotrás a parkov, čiže takzvaný Central park,“ uviedol starosta Petržalky Ján Hrčka. "Uvedomujeme si, že ide o mestské pozemky, takže je plne v moci mesta Bratislava zvoliť si, čo na tomto území chce mať. No my sme zásadne proti výstavbe, ktorá bude znižovať kvalitu života súčasných obyvateľov žijúcich v blízkosti tohto územia,“ argumentoval Hrčka.
Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej mestskej časti, v Petržalke. Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 km a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH. Projekt II. etapy električkovej trate do Petržalky musia urobiť do roku 2023, dovtedy trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskych zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies