Parkoviská plné vozidiel Tesla sa stávajú neprehliadnuteľnými, keďže výrobca elektrických automobilov zrejme nedokáže predať dostatok osobných a nákladných vozidiel, aby sa vyrovnal tempu ich výroby.
Podľa vlastných údajov výrobca elektromobilov Tesla vyrobil v prvom štvrťroku 2024 o 46 561 vozidiel viac, ako dodal zákazníkom. Kam idú všetky tieto autá? Na parkoviská pri svojich továrňach, nákupných centrách a letiskách.
Obchodné centrum Chesterfield Mall, asi 32 kilometrov západne od St. Louis, sa stalo preplneným parkoviskom spoločnosti Tesla. Toto nákupné centrum, ktoré je symbolom súčasného stavu amerického maloobchodu, sa má zbúrať a nahradiť projektom so zmiešaným využitím za 2 miliardy dolárov. Staenberg Group, majiteľ nákupného centra, sa snaží získať posledné príjmy pred tým, ako sa 31. augusta budú musieť zvyšní nájomcovia z nákupného centra vysťahovať. Tim Lowe, senior viceprezident spoločnosti Staenberg Group, povedal pre KTVI:
"Pripravili sme plán, aby sme sa pokúsili vytvoriť alternatívne využitie, ktoré by dokázalo využiť časť zostávajúceho života obchodného centra pred jeho zbúraním. Jedným z týchto využití bolo umožniť ľuďom využívať parkovisko na rôzne veci."
"Jedným z našich používateľov je spoločnosť Tesla, ktorá má síce v údolí Chesterfield predajňu, ale nemá dostatočnú kapacitu na zaparkovanie všetkých áut, ktoré privezú. Preto si prenajímajú priestor na parkovisku na uskladnenie svojich vozidiel."
Lowe odhaduje, že v nákupnom centre Chesterfield Mall parkuje najmenej 300 vozidiel Tesla. Tesla však výrobu nespomaľuje. Nedávne zábery z dronu z továrne automobilky vo Fremonte v Kalifornii ukazujú, že autá stále schádzajú z montážnych liniek vysokým tempom, aby zaplnili parkoviská v areáli. Situácia nie je iná ani na druhej strane Atlantiku. Neuhardenberg, malé mestečko v Nemecku s menej ako 3 000 obyvateľmi, sa sťažuje na hluk, ktorý robia transportéry Tesla, keď spoločnosť parkuje autá na neďalekom regionálnom letisku.
Okrem toho, že Tesla musí uskladniť 10 percent vyrobených vozidiel, prepustila aj 10 percent svojich zamestnancov. Cybertruck sa tiež ukazuje ako nočná mora pre mnohých majiteľov, ktorí sa rozhodli pre tento rozporuplný elektrický pick-up, vrátane záruky, ktorá pokrýva únik chladiacej kvapaliny počas prvých 60 kilometrov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies