Keďže írske rodiny bojujú o nezávislosť pubov, spoločnosť Heineken hľadá nového majiteľa, ktorý by prevzal odľahlý ostrovný pub, ktorý tá istá rodina prevádzkuje už 155 rokov.
Rodinné puby sú v Írsku skutočnou inštitúciou. Tieto pôvabné generačné miesta sú však čoraz viac ohrozené, pretože mnohí majitelia, ktorí uvažujú o odchode do dôchodku, nemajú rodinných príslušníkov, ktorí by ich mohli prevziať.
Táto skutočnosť nepochybne inšpirovala holandskú značku piva Heineken, aby rozohrala verziu generačnej hry a pokúsila sa zmeniť tento model v jednom írskom pube - začala hľadať nástupcu, ktorý by prevzal pub McLoughlin's.
Za posledné dve desaťročia čelili puby v celom Írsku zatváraniu. Z údajov DIGI (Drinks Industry Group of Ireland) vyplýva, že od roku 2005 sa každoročne zatvorilo v priemere 114 pubov.
Najvyššie percento zatvorených pubov pochádzalo z vidieckych okresov, ako sú Limerick, Roscommon a Cork, zatiaľ čo v Dubline bolo percento zatvorených pubov najnižšie. Mnohé, ktorým hrozí zatvorenie, sú nezávislé podniky, ktoré už celé generácie prevádzkujú rodiny.
Rodinné osudy
Viac ako 40 % vidieckych hostinských tvrdí, že uvažuje o odchode do dôchodku, ale 84 % nemá žiadnu rodinu, ktorá by prevzala ich dedičstvo.
Spoločnosť Heineken spustila kampaň za zachovanie nezávislosti jedného pubu na vidieckom ostrove Achill. Joseph „Josie“ McLoughlin vlastní pub McLoughlin's na západnom pobreží Írska. Za barovým pultom je už 43 rokov. Narodil sa na poschodí budovy a je štvrtou generáciou McLoughlinovcov, ktorá vedie toto miesto.
Ako mnohé rodiny v Írsku, aj McLoughlinova rodina teraz žije po celom svete a on nemá nikoho, komu by mohol pub odovzdať. Preto teraz, v dôchodkovom veku, hľadá svojho nástupcu, ktorý by prevzal vedenie a zachoval rodinné meno nad vchodovými dverami.
Po rokoch, ktoré strávil v rodinnom pube, vysvetľuje: „Nemám nikoho, komu by som ho prenechal, a už som sa zmieril s tým, že budem hľadať kupca mimo rodiny a moje meno sa stratí v histórii. To by mi zlomilo srdce.“
„Meno McLoughlin je vtkané do samotnej štruktúry tohto pubu. Uplynulých 50 rokov ma neuveriteľne napĺňalo a bol by som rád, keby tento príbeh pokračoval a našiel sa potomok McLoughlinov, ktorý by ho posunul ďalej. Keby som mohol zaručiť, že meno McLoughlin bude nad dverami pubu aj o ďalších 155 rokov, zomrel by som ako šťastný človek,“ hovorí.
Kampaň spoločnosti Heineken zameraná na nájdenie nového nezávislého vlastníka je určená 88 miliónom írskych potomkov roztrúsených po celom svete. Pred Dňom svätého Patrika ponúka „novému McLoughlinovi“ nástupnícky balíček, ktorý zahŕňa podnikateľskú podporu, počiatočné investičné poradenstvo a mentoring.
„Keď sme si vypočuli Josin príbeh, vedeli sme, že musíme niečo urobiť, aby sme jej pomohli. Tento pub v Írsku je viac než len miesto, kde si môžete vychutnať drink, je to živý kus histórie, miesto smiechu, piesní a príbuzenstva,“ hovorí Mark Noble, marketingový manažér spoločnosti Heineken Ireland.
„Keďže mnohé z týchto inštitúcií čelia neistej budúcnosti, chceme inšpirovať novú generáciu majiteľov pubov, aby sa ujali nielen podnikania, ale aj kultúrneho dedičstva. Pre tých, ktorí sa túžia znovu spojiť so svojím írskym dedičstvom, je to viac ako investícia, je to návrat domov, šanca vlastniť kúsok Írska, naliať pivo starým i novým priateľom a zachovať ducha pubu pre ďalšie generácie,“ dodáva.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies