BRATISLAVA - Slovensko sa už pri financovaní výstavby a údržby infraštruktúry nemôže spoľahnúť len na peniaze z eurofondov. Myslí si to minister dopravy a výstavby Andrej Doležal, podľa ktorého je nevyhnutné zabezpečiť systémové financovanie dopravnej infraštruktúry.
Udržateľnosť mobility
Aj preto mieni vytvoriť podľa českého vzoru takzvaný Fond dopravnej infraštruktúry, ktorý by rezort dopravy a výstavby využíval aj na podporu cyklodopravy ako jedného z nástrojov udržateľnej mobility v mestách.
"Fungovanie Státního fondu dopravní infrastruktury je pre mňa osobne veľkým zdrojom inšpirácie. Spolu s kolegami pracujeme na tom, aby sme podobný fond zriadili aj u nás. Samozrejme, s ohľadom na udržateľný rozvoj našich miest o obcí, doň musí patriť aj nemotorová doprava," zdôraznil Andrej Doležal.
Súčasť projektu
Minister s českými partnermi si skúsenosti a nápady vymenili na viaceré témy prostredníctvom online konferencie v rámci projektu Interreg.
Ako informoval Ivan Rudolf, poradca ministra dopravy a výstavby pre strategickú a krízovú komunikáciu, konferencia bola organizovaná v rámci medzinárodného projektu Interreg "Danube Cycle Plans" Dunajského nadnárodného programu, do ktorého je ministerstvo dopravy a výstavby zapojené ako jeden z projektových partnerov.
Rozvoj mesta do 2030
Českí kolegovia ocenili existenciu samostatného oddelenia na ministerstve v rámci Odboru stratégie dopravy, do ktorého vecnej pôsobnosti patrí nemotorová doprava.
Na podujatí vystúpila aj Erika Horanská, riaditeľka Odboru mestského rozvoja MDV SR, ktorá zasadila tému udržateľnej mobility do širšieho kontextu mestského rozvoja v rámci Koncepcie mestského rozvoja SR do roku 2030.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies