Ak používali Edge alebo Firefox, videá sa načítali pomaly. Ak však použili Chrome od Googlu, zrazu sa videá načítavali rýchlo a pripojenie sa vôbec nezmenilo. Tu už zistili, že Google zmenu urobil zámerne. Motiváciou bol nepochybne zisk.
Používatelia si v poslednom čase všimli, že čas načítavania videí na najväčšej platforme stakymto obsahom na internete sa výrazne predĺžil. Viacerí začali často kontrolovať svoje pripojenie, vymienať reutery či dokonca volať svojim internetovým poskytovateľom a dožadovať sa vysvetlenia.
Toto vysvetlenie však neležalo na domácich severoch, ale v Kalifornii. Nejednalo sa však o preťažené servery, výpadky či technické problémy. Bol za tým úmysel. Americký gigant naschvál spomalil rýchlosť načítania videí, spril tak vša, veľmi neserióznym spôsobom.
Technologický lídri majú svoje vlastné developer blogy, kde informujú o zmenách v ich aplikáciach či platformách. Väčšinou sa odtiaľ dozvieme aj o pripravovaných úpravách a novinkách, ktoré prinášajú funkcie či rozširujú už existujúcu funcionalitu webov.
Táto funkcionalita však nie je vždy len pozitívna, často oznámenia prekvapia nepríjemnými zmenami, ktoré používatelia ostro kritizujú. Napríklad aj koniec podpory pre operačné systémy či ukončenie funckíí, ktoré sme si v minulosti obľúbilo. O tomto kroku sa tam však nič neobjavilo. A Google vedel, prečo. Stránky médií by totiž hneď zaplnili správy o kroku, ktorú užívateľov len nahnevaná.
Všetko sa to udialo potajomky a bez vedomia verejnosti, v tichu online priestoru. Prvé prišli sťažnosti, až potom oficiálne vyjadrenie od spoločnosti. A ako sťažnosti vyzerali? Všetci najprv vinili pomalý internet, potom sa však začali množiť sťažnosti na konkrétne prehliadače a tu už začali užívatelia niečo tušiť.
Ak používali Edge alebo Firefox, videá sa načítali pomaly. Ak však použili Chrome od Googlu, zrazu sa videá načítavali rýchlo a pripojenie sa vôbec nezmenilo. Tu už zistili, že Google zmenu urobil zámerne. Motiváciou bol nepochybne zisk.
Obmedzenie, ktoré znepríjemňuje sledovanie totiž zameral na konkrétnu cieľovku, ľudí, ktorí používajú iný prehliadač ako ten jeho a používajú takzvaný Ad-block. Blokovače reklám sú nástroje, ktoré na všetkých stránkach, vrátane YouTube, zamedzujú prehrávaniu reklamných spotov aj bez zaplatenia premium verzie. Spoločnosti sa proti nim dlhodobo snažia bojovať. A toto je posledný radikálny krok, ktorým už užívateľov priamo obmedzil.
Google sa už stihol k sťažnostiam však vyjadriť a celú situáciu uviesť na pravú mieru. Teda, priznať sa k tomu, z čoho ho obvinili. Oficiálne je to však ústupok tvorcom videí, ktorí majú z reklamy taktiež príjmy.
"Aby sme podporili rôznorodý ekosystém tvorcov na celom svete a umožnili miliardám prístup k ich obľúbenému obsahu na YouTube, spustili sme snahu vyzvať divákov s aktivovanými blokovačmi reklám, aby povolili reklamy na YouTube alebo vyskúšali YouTube Premium a zážitok bez reklám. Používatelia, ktorí majú nainštalované blokátory reklám, môžu zaznamenať neoptimálne zobrazenie bez ohľadu na prehliadač, ktorý používajú," vyjadril sa hovorca spoločnosti YouTube.
V tomto vyjadrení však Google dementuje fakt, že by išlo o prehliadač. To však pravda nie je. Väčšina užívateľov zaznamenala náhle zlepšenie rýchlosti, keď prešli na Chrome. Stratégia sa ale ukazujem ako úspešná, keďže užívatelia sa oúäť hrnú do rúk Googlu a platia si prddplatné či používajú jeho prehliadač.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies