Sme naklonení platiť ľuďom viac podľa toho, ako vyzerajú. V experimente z roku 2005, ktorý modeloval proces prijímania do zamestnania , boli potenciálni zamestnávatelia, ktorí si prezerali fotografie potenciálnych zamestnancov, pripravení dať o 10,5 percenta vyššie platy atraktívnym ľuďom v porovnaní s neatraktívnymi ľuďmi.
Atraktivita môže byť silná a poskytnúť jednotlivcovi mnoho osobných a profesionálnych výhod. Ľudia, ktorí sú považovaní za atraktívnych, sú často vnímaní ako sebavedomejší, čo môže zohrávať veľkú úlohu pri rozširovaní sociálnych kruhov a vytváraní spojení.
Atraktívni jedinci môžu tiež ľahšie randiť alebo nájsť potenciálnych romantických partnerov. Z profesionálneho hľadiska môže byť príťažlivosť nápomocná k dobrým dojmom, väčšiemu počtu propagácií a celkovo viac príležitostí.
Fyzická príťažlivosť však nie je jediným ukazovateľom úspechu. Úroveň sebavedomia jednotlivca, jeho osobný štýl a návyky životného štýlu môžu hrať dôležitú úlohu pri využívaní atraktívnosti vo svoj prospech. Uprednostňovanie sebaprijatia môže viesť k tomu, že sa budete cítiť atraktívnejšie a bezpečnejšie vo všetkých aspektoch života.
Prečítajte si viac o "privilégiu krásy".
Atraktivita má svoje výhody. Podľa výskumov sa ľudia, ktorí sú sami sebou a ostatnými vnímaní ako atraktívni, s väčšou pravdepodobnosťou cítia sebavedomí , čo môže byť prospešné v mnohých oblastiach života. Sebavedomý jedinec môže s väčšou pravdepodobnosťou vyskúšať novú aktivitu alebo požiadať o povýšenie v práci.
Prijímanie nových výziev a príležitostí môže zvýšiť ich sebavedomie, inšpirovať ich k ďalším výzvam a vytvoriť cyklus sebazdokonaľovania. Pokiaľ ide o osobné vzťahy, atraktívni ľudia majú tendenciu ľahko nadväzovať priateľstvá a môžu si ľahšie nájsť romantických partnerov. Niektoré štúdie ukázali, že atraktívni ľudia s väčšou pravdepodobnosťou dosiahnu profesionálny úspech a často im ponúka viac pracovných miest, vyššie platy a povýšenie.
Existujú spoločenské a kultúrne štandardy krásy, ktoré môžu mať vplyv na to, čo sa bežne považuje za atraktívne, ale neexistuje prísne pravidlo o tom, čo je „atraktívne“. Pochopenie týchto vonkajších štandardov a ich vplyvu na jednotlivé názory na atraktivitu môže byť dôležité pri premýšľaní o príťažlivosti.
Sme naklonení platiť ľuďom viac podľa toho, ako vyzerajú. V experimente z roku 2005, ktorý modeloval proces prijímania do zamestnania , boli potenciálni zamestnávatelia, ktorí si prezerali fotografie potenciálnych zamestnancov, pripravení dať o 10,5 percenta vyššie platy atraktívnym ľuďom v porovnaní s neatraktívnymi ľuďmi.
Manažéri náboru preniesli túto prémiu na interakcie, ku ktorým dochádzalo iba cez telefón. Inými slovami, musíte len znieť atraktívne, aby ste mohli ťažiť z našich predsudkov ku kráse.
Fyzicky atraktívni pracovníci sú sebavedomejší a vyššia sebadôvera zvyšuje mzdy.
Všetci trpíme „haló efektom“ – bez toho, aby sme si to uvedomovali, považujeme niečí vzhľad za vypovedajúci o ich celkovom charaktere.
Experimenty ukázali, že atraktívnych ľudí považujeme „za spoločenskejších, dominantnejších, sexuálne vrúcnejších, duševne zdravých, inteligentných a sociálne zručnejších“ ako neatraktívnych ľudí. V čase, keď sa z roztomilých detí stanú príťažliví dospelí, už roky ťažia z tejto zaujatosti, čo im dáva vyššiu úroveň sebadôvery.
Atraktívni ľudia mali vyššie hodnotené komunikačné schopnosti ako neatraktívni ľudia.
Pri porovnávaní žien, ktoré nosili make-up s tým, ako vyzerajú bez tváre, účastníci štúdie z Harvardu z roku 2011 považovali upravenú ženu za atraktívnejšiu, kompetentnejšiu, sympatickejšiu a dôveryhodnejšiu.
"Pri vyvodzovaní dôveryhodnosti, sympatií alebo kompetencií z obrazu sme výrazne ovplyvnení nielen atraktívnosťou zdedeného fenotypu, ale aj účinkami "rozšíreného fenotypu", v tomto prípade make-upu," uvádza sa v článku.
Jednotlivci, ktorí uprednostňujú svoje ošetrovanie a hygienické návyky, budú s väčšou pravdepodobnosťou vnímaní ako atraktívni. Každodenné praktiky ako sprchovanie, dentálna hygiena, príjemná vôňa, hydratácia, starostlivosť o vlasy a nechty a všeobecne udržiavanie čistoty, to všetko môže zohrávať významnú úlohu pri atraktivite. Malé úsilie sa môže kumulovať do veľkých rozdielov vo vzhľade jednotlivca.
Zdravá strava a cvičenie môže pomôcť zvýšiť atraktivitu. Iní skôr vnímajú niekoho, kto sa rozhoduje pre zdravý životný štýl, ako atraktívneho, pretože sa o seba starajú. Konzumácia výživného jedla a cvičenie sú v priebehu času spojené s prínosmi pre duševné a fyzické zdravie.
Dobre sa obliekať môže nepochybne ovplyvniť to, ako je jednotlivec vnímaný, ale rovnako dôležité môže byť aj rozvíjanie osobného zmyslu pre štýl. Ľudia, ktorí uprednostňujú čisté a dobre padnúce oblečenie, sú zvyčajne považovaní za atraktívnejších, ale to neznamená, že oblečenie musí byť nudné. Začlenenie kúskov do šatníka, ktoré reprezentujú osobnosť majiteľa, môže byť skvelým spôsobom, ako zvýšiť celkovú atraktivitu.
Ľudia často robia pozitívne závery o vlastnostiach pri prvých stretnutiach s dobre vyzerajúcimi ľuďmi, ako napríklad predpokladať, že dobre vyzerajúci ľudia sú inteligentnejší, zdravší a láskavejší. Existuje však aj veľa nežiaducich vlastností, o ktorých sa automaticky predpokladá, že sprevádzajú fyzickú príťažlivosť a netreba pripomínať, že tieto negatívne dojmy by potom mohli nepriaznivo ovplyvniť vývoj a progresiu medziľudských vzťahov.
Napríklad dobre vyzerajúci ľudia často vyvolávajú prvotný dojem, že sú sebeckí, oprávnení, neschopní a promiskuitní. Prílišná príťažlivosť môže spôsobiť, že sa ľudia budú zdať neprístupní a zastrašujúci. Je zaujímavé, že aj predpoklady o pozitívnych vlastnostiach môžu mať nežiaduce dôsledky, napríklad že lekári neberú symptómy vážne kvôli predpokladom lepšieho zdravia u fyzicky atraktívnych.
Aj keď je pravda, že lepšie vyzerajúci ľudia sa často viac páčia opačnému pohlaviu , naopak to platí aj pre ostatných rovnakého pohlavia.
Napríklad u dobre vyzerajúcich študentov je pravdepodobnejšie, že budú sociálne vylúčení alebo šikanovaní osobami rovnakého pohlavia ako ich menej atraktívni kolegovia, pravdepodobne v dôsledku závisti.
Podobnú dynamiku možno pozorovať na pracovisku, kde dobre vyzerajúci zamestnanci čelia väčšej miere nepriateľstva zo strany kolegov a nadriadených rovnakého pohlavia. Okrem toho sú fyzicky atraktívni kandidáti zvyčajne menej úspešní na pracovných pohovoroch s osobami, ktoré vedú pohovory rovnakého pohlavia, a predpokladá sa, že je to preto, lebo sú vnímaní ako hrozba.
Zdroje:
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies