Aj na tieto aspekty úspešne ukončenej akcie Spoločná zodpovednosť, by sme sa mali čo najskôr pozrieť, zamyslieť sa najmä nad pozitívami, ale zabrániť aj pokračovanie negatívnych trendov.
Veľká akcia, na ktorú sa podujala vláda, môže nepochybne znamenať aj zviditeľnenie Slovenska v zahraničí. A keďže sa počas testovania nič závažného neudialo a akcia sa dá hodnotiť ako úspešná a zvládnutá, môže to znamenať aj rast preferencií premiéra Igora Matoviča a jeho vládneho hnutia OĽANO.
Prezentujeme sa
Hoci sa najmä opozícia snažila zdôrazňovať, že ide v prvom rade o PR-aktivitu vlády, tak zatiaľ to až taký obrovský ohlas zahraničný medzinárodný ohlas nevyvolalo. Pravdou však je, že každá aktivita, ktorú robí akákoľvek vláda, je čiastočne aj PR-predstavením. Hoci titulné strany zahraničných médií neboli všetky plné bombastických titulkov ospevujúcich malú stredoeurópsku krajinu, podujatie Spoločná zodpovednosť určite urobí Slovensko v očiach zahraničných turistov zaujímavejšou.
Dobrý nápad
Totiž aj na samotnú prezentáciu Slovenska v zahraničí sa vynakladajú nemalé finančné prostriedky. Či už ide o kampaň s názvom Good idee, ktorá turistom naznačuje, že dobrým nápadom je voľné chvíle stráviť v krajine medzi Tatrami a Dunajom, alebo rôzne dotovanie spolkov a združení, ktoré v zahraničí propagujú Slovensko. Teraz nás mnohí budú spájať aj s odvážnym krokom premiéra, ktorý si tým urobil aj nepriateľov.
Vážme si jeden druhého
Ďalšou oblasťou je samotné nepriateľstvo medzi ľuďmi. Spoločnosť je veľmi rozdelená na tých, ktorí sa testovania zúčastnili, a na tých, ktorí nešli. Generalizuje sa, jedni sú označení za slniečkarkych prisluhovačov divadla, druhí zase za konšpirátorov a nebezpečných šíriteľov choroby. No je dôležité nerozdeľovať sa, ale vážiť si jeden druhého bez ohľadu na to, či na teste bol, alebo nie.
Výhrada vo svedomí
Niekto to bral ako obetu a šiel sa postaviť do radu, iní považovali za zodpovednejšie zostať izolovaní doma a predísť možnej nákaze počas čakania. Niekto zase mal výhradu vo svedomí, alebo len považoval za nelogické v čase zákazu zhromažďovania sa zhromažďovať. Na ukončenie rozdeľovania občanov na dve kategórie nakoniec vyzvala aj prezidentka Zuzana Čaputová.
Príklad
Každopádne pozitívna reklama Slovensku prospeje nielen cestovnému ruchu, ale môže výrazne prispieť aj do celosvetového boja s novým koronavírusom. Takto sa inšpirujú od nás aj ďalšie krajiny. Podľa medializovaných informácií jedna z prvých krajín, ktoré urobia tiež celoplošné testovanie po slovenskom príklade, bude Veľká Británia.
Slovensko síce nebolo úplne prvé, ale zo všetkých krajín, kde sa už veľké testovanie uskutočnilo, sme práve my tým najväčším štátom. Udalosť z víkendu môže byť veľmi pozitívna, len sa zakopať pomyselná vojnová sekera medzi ľuďmi, pretože najviac potrebujeme teraz vážiť si jeden druhého a byť jednotní. Aby sa nám podarilo poraziť koronavírus, na mieste je ďalšia zodpovednosť - potrebujeme používať rúška i dezinfekčné gély. Tie si môžete kúpiť aj na stránke shop.netky.sk.
Pozrite si aj dojemné zábery na celoplošné testovanie.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies