IMOLA - Dlho to vyzeralo na nudnú procesiu a ďalšie jednoznačné víťazstvo Maxa Verstappena. Ofenzíva Landa Norrisa a McLarenu v posledných pätnástich kolách však všetkým ukázala, že by sme nemali zaspávať pred televízormi. Landovi to nakoniec nevyšlo o sedem desatín sekundy a sám po pretekoch povedal, že keby mal ešte dve alebo tri kolá, Verstappena by dostal. Ten sa tak teší z ďalšieho víťazstva, ale tentokrát veľmi tesného
Verstappen navýšil vedenie v celkovom hodnotení o 15 bodov. Momentálne má pred súpermi náskok 48 b. Na druhé miesto poskočil Leclerc cez Sergia Pereza (Red Bull). Trojnásobný šampión Verstappen dosiahol 59. víťazstvo a 104. pódium v kariére. Prvú "bedňu" na Imole zaznamenal Leclerc, pričom pre Ferrari to boli domáce preteky. Počas rozhovoru v pit lane sa po pretekoch prihovoril "Tifosi" v taliančine.
"Celé preteky som na to musel naplno tlačiť a vytvárať náskok. Na stredne tvrdých pneumatikách sme boli celkom silní, na tvrdých pomalší, najmä záverečných pätnásť kôl. Naozaj som nemal priľnavosť a šmýkalo sa mi. Stále som na to tlačil, no pneumatiky už nefungovali. Snažil som sa vyhnúť chybám a našťastie sa mi to podarilo. Na aute sme zmenili cez víkend veľa vecí a pred nimi sme nemali až toľko informácií," povedal Verstappen.
Po sobotných haváriách Fernanda Alonsa a Sergia Pereza v treťom tréningu bol nedeľný vrchol víkendu pomerne pokojný. Bez kolízii a zmeny pozícii sa zaobišiel aj štart, na ktorom klesol ešte v sobotu o tri priečky Oscar Piastri na McLarene. Austrálčan mal štartovať z prvého radu po boku Verstappena, no dostal trest za brzdenie Dána Kevina Magnussena z Haasu počas kvalifikácie.
Štvrtú pozíciu nakoniec neustrážil Lecrecov tímový kolega Sainz. Ten zostal na stredných pneumatikách dlhšie ako súperi a kalkuloval s možným výjazdom bezpečnostného vozidla. Vo výsledkovej listine spadol za Piastriho a skončil piaty. Na území nikoho sa pohybovali väčšinu pretekov Briti Lewis Hamilton a George Russell (najrýchlejšie kolo) na Mercedese. Sedemnásobný majster sveta sa dokázal dostať oproti štartu pred tímového kolegu i Japonca Jukiho Cunodu (Racing Bulls).
Japonec Juki Cunoda ťažil v kvalifikácii zo svojich poznatkov tradičného okruhu z juniorských čias, keďže pred vstupom do F1 testovával staršie monoposty práve na Imole. V samotných pretekoch však neustrážil pozíciu ani pred Perezom a Strollom. "Béčko" Red Bullu stavilo na alternatívnu stratégiu a jeho jazdci boli takmer celý čas na tvrdých pneumatikách. Perez štartoval po sobotnej havárii a nevydarenej kvalifikácii z jedenásteho miesta. Na prípadný výjazd safety caru čakal aj Aston Martin, ktorého jazdci štartovali zo siedmeho (Lance Stroll) a posledného desiateho radu (Alonso). Kanaďan dokázal napriek neskorému pit stopu tretíkrát v sezóne bodovať za dva body (9.).
V závere pretekov to najprv vyzeralo, že pneumatiky si pošetril Leclerc, ktorý začal ukrajovať z náskoku svojich súperov. Nakoniec to však bol Norris, ktorý zabral a v záverečných kolách dokázal suveréna predošlých dvoch sezón Verstappena stiahnuť len na niekoľko desatín. Holanďan mal na konci málo "šťavy" v batérii z rekuperovanej kinetickej energie z MGU-K. Na odporúčanie tímu prepol do módu, ktorý zberal viac energie na akceleráciu, na úkor toho však išiel nájazd do zákrut, keďže práve tam sa energia dobíjala.
Norris vyhral predošlú VC Miami po nečakanej jazdeckej chybe Verstappena v jasnom vedení a pomohol mu aj safety car. V Imole nebol v garáži Red Bullu prítomný technický riaditeľ Adrian Newey, ktorý je v dôsledku kontroverzie na odchode z rakúskej stajne. Už od úvodných tréningov tak mali "červení býci" problém nájsť to správne nastavenie.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies