Prvý exkluzívny elektromobil od Ferrari bude stáť údajne viac ako 500 000 dolárov

NETKY.SK • 19 Jún 2024, 18:20 • 2 min
Prvý exkluzívny elektromobil od Ferrari bude stáť údajne viac ako 500 000 dolárov

MILÁNO - Prvý elektromobil Ferrari bude stáť najmenej 500 000 eur (535 000 dolárov), uviedol pre agentúru Reuters zdroj oboznámený s touto záležitosťou, keďže luxusná automobilka sa pripravuje na otvorenie závodu, v ktorom bude tento model vyrábať – a mohla by tak zvýšiť produkciu skupiny až o tretinu.

slovakia

left justify in out

Talianska značka, známa svojimi burácajúcimi benzínovými motormi, uviedla, že koncom budúceho roka uvedie na trh elektrický automobil a plánovaná cena ukazuje jej dôveru, že ultrabohatí vodiči sú na to pripravení, aj keď konkurenti na masovom trhu obmedzujú ceny elektrických vozidiel (EV) pri klesajúcom dopyte.

Cenovka, ktorá nezahŕňa vybavenie a osobné prvky, ktoré zvyčajne pridávajú 15 – 20 %, je výrazne nad priemernou predajnou cenou okolo 350 000 eur vrátane doplnkov za Ferrari v prvom štvrťroku tohto roka a mnohé konkurenčné luxusné EV.

V menej exkluzívnom segmente, Porsche otvára novú kartu, elektrický Taycan, ktorý začína na približne 100 000 eur.

Ferrari však nereagovalo na žiadosť o komentár k cene svojho prvého EV alebo svojho nového závodu, ktorý má byť v piatok slávnostne otvorený v jeho rodnom meste Maranello na severe Talianska.

Továreň - alebo e-building - je odvážnym krokom pre spoločnosť, ktorá minulý rok dodala menej ako 14 000 automobilov, pretože nakoniec umožní zvýšenie výrobnej kapacity na približne 20 000, uviedol zdroj pod podmienkou anonymity.

Exkluzivita je základom slávy značky a tiež jej vysokých cien, a preto každé zvýšenie produkcie prináša riziká.

Ferrari však so svojím SUV Purosangue, ktoré bolo uvedené na trh v roku 2022, ukázalo, že môže dosiahnuť úspech aj s rozšírením za hranice svojich tradičných dvojsedadlových športových áut a grand tourerov.

"Vonku rastie dopyt po Ferrari a oni majú priestor na to, aby časť z toho splnili bez ohrozenia exkluzivity," povedal Fabio Caldato, portfólio manažér spoločnosti AcomeA SGR, ktorá vlastní akcie Ferrari.

Zoznam čakateľov na niektoré modely môže trvať dva roky. "To sa neskracuje. Byť na čakacej listine je samo o sebe symbolom statusu," povedal Caldato, pričom zaznamenal nárast potenciálnych bohatých zákazníkov na rozvíjajúcich sa trhoch, ako je India a Blízky východ.

Druhý model EV

Nová továreň v Maranelle poskytne Ferrari ďalšiu montážnu linku vozidiel a bude vyrábať benzínové a hybridné autá, ako aj nové EV plus komponenty pre hybridy a EV. Plne funkčná bude o tri až štyri mesiace, uviedol zdroj.

Druhý model EV je tiež vo vývoji, uviedol zdroj a dodal, že proces je v ranom štádiu a že spoločnosť nemusí chcieť zvýšiť celkovú produkciu na 20 000 vozidiel ročne, aspoň v krátkodobom horizonte.

Generálny riaditeľ Benedetto Vigna v apríli povedal akcionárom Ferrari, že „najmodernejší závod nám zabezpečí flexibilitu a technickú kapacitu presahujúcu naše potreby na roky dopredu“.

Akýkoľvek nárast produkcie by prišiel s nárastom modelov, pretože Ferrari by sa držalo svojej politiky udržiavať produkciu akéhokoľvek modelu v určitom limite, akokoľvek úspešného, ​​uviedol zdroj.

Analytik Mediobanca Andrea Balloni povedal, že očakával, že nový elektromobil Ferrari bude mať vysokú cenu, ktorá pomôže zachovať marže, kompenzujúc vývoj novej plne elektrickej technológie a väčší počet súčiastok z externých zdrojov. "Očakávam, že nový EV bude špecializovaný model, ktorý bude predstavovať niečo vyše 10 % ročného predaja," povedal Balloni a dodal, že hlavný klient Ferrari stále uprednostňuje benzínové modely.

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: Reuters, Foto: Top Gear
Netky
Jeseň príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies